Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projednávání přestupků pověřenými obcemi
HAJNOVÁ, Daniela
Bakalářská práce pojednává o projednávání přestupků pověřenými obcemi se zaměřením na přestupky proti občanskému soužití a proti majetku. Hlavním cílem práce je zjistit, jak efektivní jsou obce v projednávání přestupků. Obce s pověřeným obecním úřadem zakládají speciální komise, které mají za úkol přestupky projednat. Pro účel této práce byly vybrány tři obce Hluboká nad Vltavou, Lišov a Zliv. V práci jsou jednotlivé obce porovnávány a na závěr je vyhodnoceno, která z obcí je v projednávání přestupků nejefektivnější. Dále práce pojednává o způsobech projednávání přestupků a o sankcích, které jsou ukládány v řízení o přestupcích, se zaměřením na pokuty. Zdrojem pro práci jsou související zákony, jejich komentáře a výkazy o přestupcích, které obce musejí každoročně vytvářet a posílat na krajský úřad.
Přestupkové řízení v právní teorii a praxi
Novotný, Martin ; Pikola, Pavel (vedoucí práce) ; Jaromír, Jaromír (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou přestupkového řízení. Vymezuje základní pojmy a popisuje instituty, které k přestupkovému řízení neodmyslitelně patří. Členěna je od právních předpisů, hmotně právní úpravy přestupků a zásad řízení o přestupcích, přes postupy před zahájením řízení a řízení samotné, až po řádné a mimořádné opravné prostředky a druhy přestupků podle zákona o přestupcích. Praktická část obsahuje data o přestupcích z Přestupkové komise v Náchodě za období od roku 2011 do roku 2015, jejich přehled v jednotlivých letech, meziroční zmapování a vyhodnocení, kterých přestupků bylo nejvíce pácháno. Na základě zjištěných dat je posouzeno, zda tyto informace odpovídají obecně vnímané domněnce o horších vztazích mezi lidmi ve společnosti.
Efektivnost sankcí v přestupkovém řízení
KLIKA, Luboš
Přestupkové řízení je zvláštním druhem správního řízení. Rozumí se jím zákonem upravený postup příslušných správních orgánů a dalších osob při projednávání a rozhodování o přestupcích. V řízení o přestupcích se primárně postupuje podle přestupkového zákona č. 200/1990 Sb. o přestupcích, v platném znění. Přestupkovou agendu jako přenesenou působnost státní správy přitom vykonává obecní úřad. Ve většině případů vykonává přestupkovou agendu komise k projednání přestupků. Práce je zaměřena na efektivnost sankcí v přestupkovém řízení, se zaměřením na přestupkové řízení u přestupkových komisí na menších obcích, a to u Obecního úřadu Loučovice, Obecního úřadu Lipno nad Vltavou a Městského úřadu Vyšší Brod. Byly stanoveny tyto hypotézy: 1. Přestupkovými komisemi malých obcí, jsou za spáchané přestupky ukládány pouze sankce napomenutí a pokuta. 2. Uložená sankce pokuta není více než polovinou přestupců nikdy uhrazena a dále není nikterak vymáhána. 3. Pro zavedení nové sankce obdobné trestu obecně prospěšných prací existují objektivně dané důvody. K získání potřebných informací jsem zvolil sekundární a obsahovou analýzu dat získaných u přestupkových komisí uvedených obcí. Další údaje byly získány pomocí kvalitativního výzkumu a kasuistiky pěti konkrétních případů. Po rozboru a vyhodnocení získaných dat se potvrdilo, že přestupkové komise ukládají pouze sankce napomenutí a pokuta. Sankce napomenutí nemá žádný výrazný efekt a sankce pokuta nebývá uhrazena. Vzhledem k výsledkům výzkumného šetření by bylo přínosné implementovat do sankcí přestupkového zákona obdobu trestu obecně prospěšných prací ukládaným v trestním řízení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.